Dracu’ a inventat „calea usoara”

Povesteam acum într-o seara cu un prieten mai în vârstă,
și în timp ce-mi povestea despre viața lui, despre tinerețea lui,
despre provocările pe care le-a avut în tinerețe …

…mi-a spus niște vorbe pe care le-am găsit geniale,
și anume că:

„dracu’ a făcut lumea asta în așa fel încât
răul să fie foarte ușor de făcut, calea răului să fie cea mai ușoară cale,
una fără obstacole, fără provocări, făra indicatoare.”

Mi-a placut ce-a zis.

Și apoi am dedus că a face binele, orice bine,
este cu adevărat o provocare.

E usor să faci rău , dar nu neaparat îmbucurător.
E usor să sari trepte, dar nu-i plăcut să cazi printre ele.
E ușor să gasești calea usoară, dar neplăcut să afli că duce spre nicăieri.

E usor să fii inconștient,
dar dureros să afli că, în comoditatea inconștienței, ai pierdut tocmai viața.

E usor sa faci bani,
dar e imposibil să rescumperi experiențele de care banii te scutesc

E usor să porți în fiecare zi o altă mască,
dar e păcat să pierzi tocmai ce e dincolo de ea.

E usor să mimezi paradisul,
dar infinit mai greu să continui să trăiești în iadul de dincolo de aparențe.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.