Isus, despre sinceritate si bun simț

Isus nu-i judeca cu asprime nici pe hoţi,
nici pe mincioşi, nici pe prostituate şi nici măcar pe bişniţarii şi vameşii 
care se îmbogăţeau mai mult din munca altora decât din a lor.

Îi cunoştea pe oameni în profunzime
şi le înţelegea slăbiciunile.

Putea să înteleagă că deseori omul face răul vrând să facă binele,
iar multe din greşelile lui vin mai degrabă din slăbiciune decât din rea-voinţă.

Isus era un om de bun simţ, un om înţelegător, 
nu judeca, nu acuza, nu critica, nu cerea socoteală, 
ci ajuta oamenii aşa cum putea.

Insă era o categorie de oameni pe care Isus nu-i suporta cu niciun chip,
era de-a dreptul scârbit de ei, de atitudinea lor, de faptele lor,
de șmecheriile lor si de viclenia lor.

Şi aceştia erau nimeni alții decât
oamenii care se credeau mai buni decât ceilalţi.

Ipocriţii, făţarnicii, moraliștii, puritanii, „sfinții” autointitulați,
cei care vroiau să-i zbdrobească capul cu pietre unei femei adultere

în timp ce faptele lor erau mult mai grave decât adulterul.

Aceștia erau nişte frustrați de-o cruzime bestială, niste criminali.

Ei erau pe cale s-o omoare în chinuri pe acea femeie amărâtă ,
dar din cauză că se vedeau pe ei înşisi mai buni decât acea femeie
nu puteau vedea că crima pe care ei aveau de gând s-o comită
era un lucru infinit mai grav decât adulterul.

Dar ei erau orbi,
orbiţi de mândrie şi ipocrizie,
orbiți de ignoranţa omului prost care pune mâna pe orice fel de putere
si apoi crede că are dreptul să se considere pe sine perfect.

Ei, cei care aveau de gând s-o omoare cu pietre pe Maria Magdalena,
se credeau perfecți si fara greșeală.

Însesi contextul în care se aflau,
cu piatra în mână în fața acelei femei neajutorate,
vorbea de la sine despre ceea ce erau ei ca oameni…
dar erau mult prea orbi ca să observe asta.

Ei o acuzau pe femeie că face
tocmai ceea ce ei își doreau în secret,
însă erau mult prea mândri s-o recunoască.

Dacă în conștiința lor ar fi apărut o singură rază de lumină,
o minimă formă de sinceritate față de sine,
și-ar fi zis în sinea lor: 

„A făcut și ea unele greșeli,
însă nici noi nu suntem mai buni decât ea.”

Mare întelepciune în cel care nu se vede pe sine mai bun decât alții
și multă răutate poate iesi din omul care se vede mai bun decât ceilalți.

Oamenii fac greșeli, indiferent la ce nivel sunt,
însa atâta timp cât mai au o fărâmă sinceritate față de sine
aceste greșlei nici nu contează, pentru că ei le conștientizază…

…însa în momentul în care oamenii 
se cred mai buni decât alții, înseși această atitudine de superioritate
îi face să fie chiar mai răi decât cei pe care-i judecă.

Inchizița a încercat să-i îndrepte pe cei „păcătoși”
jupuindu-i de vii, fiebându-i în cazane sau zdrobindu-le oasele,
pentru că închizitorii se considerau pe sine mai buni, mai sfinti, mai puri
decât cei pe care îi jupuiau de vii, îi fierbeau în cazane, îi ardeau pe rug
sau îi biciuiau până la moarte.

Cât de orb să fii să nu vezi
că tocmai îndreptarea păcătosilor pe care tu o practici
este în sine un păcat infinit mai mare decât orice păcat ar fi făcut
cel pe care tu îl ucizi în chinuri ?

De asta îi ura Isus așa de mult pe aceștia
și îi era scârbă de orice om care se credea mai bun decât ceilalți,
pentru înseși că această atitudine  de „sfânt” neprihanit
îl face mai om să fie infinit mai rău și mai crud 

decât cel pe îl acuză.

Femeia care-și critică și acuză bărbatul că e alcoolist
nu e nici ea mai buna decât el… dar e mult prea mândra s-o recunoască.

Critica ei face deseori mai mult rău decât orice băutură,
sau poate critica este si cauza pentru care soțul bea.

Și bărbatul care își bate femeia infidelă,
nu e cu nimic mai bun ca ea, ba chiar din contră.
E pus față în față cu adevărul despre sine și nu poate s-o accepte, e prea mândru.
Violenta lui face, fără îndoială, mult mai mult rău decât face infidelitatea ei.

Isus nu cere mult de la noi, 
ne înțelege orice slăbiciune, orice defect si orice neputință
care vin fie din slăbiciunile noastre, fie din influența mediului în care am crescut, 
fie din educatia pe care am primit-o si lipsurile pe care le-am avut, 
el înțelege orice si iartă orice, pentru că niciunii nu suntem mai buni ca alții

însa Isus, sau orice alt om de bun simți,
n-o să-l înteleagă vreodată si nici n-o să-l ierte

pe omul care se crede mai bun decât semenul său
indiferent câte fapte bune are cel care se consideră pe sine sfânt, perfect, neprihanit
sau doar mai bun decât cei din jurul său.

Să ne cunoaștem locul și să fim cât de cât sinceri față de sine,
pentru că în viziunea lui Dumnezeu, si a ocărui om de bun simț,
decât un sfânt care ucide oameni, fie ei si”păcătoși”, sau îi lovește într-o forma sau alta
mai bine un om plin de păcate, cu nimic mai bun decât alții,
dar cu o doză minimă de bun simț

Isus n-a cerut niciunui om, oricât de pacătos, socoteală pentru nimic,
n-a cerut nici lista păcatelor și nici n-a încercat să-i „îndrepte” pe oameni.

El doar a iertat, i-a mângâiat pe toti cei care veneau la el,
și s-a apropiat de oricine i-a arătat puțina sinceritate fața de sine,
pe toti i-a acceptat si i-a ieratat, indiferent ce-au făcut în trecut…

…numai pe ipocriți nu i-a suportat,
pentru că, macar ca nu erau cu nimic mai buni ca ceilalti,
ei se considerau pe sine nu doar superiori și fără greseală,
dar și demni de a-i judeca și pedepsi pe ceilalți.

Nu întâmplator preoțimea si cei care se considerau sfinti l-au răstignit pe Isus,
considerându-l un eretic ordinar care își bate joc de religie si de traditii.

Și nu e întâmplător deoarece și în ziua de astăzi putem găsi, în tocmai biserică, 
oameni atât de sfinți si de „neprihăniți” (nu ca toti pacătosii de rând)
încât să-și atribuie dreptul de a-i judeca pe ceilați.
Dreptul de a se considera superiori.

Ei se numesc pe sine urmasii lui Isus,
fără sa-si dea seama ca prin atitudinea lor arogantă
sunt tocmai dusmanii celui pe care spun că-l urmează.

mary-magdalene-clings-to-jesus

Anunțuri

8 gânduri despre „Isus, despre sinceritate si bun simț

  1. Preotii se folosesc de imaginea lui Isus, n-au cum sa fie urmasii lui. Isus nici nu a vrut sa puna bazele vreunei Biserici, unul dintre apostoli care oricum s-a „lepadat” de el chiar in ziua in care Isus suferea, a fost initiatorul dar si cel care a distorsionat multe din invataturile lui Isus. Nu vreau sa starnesc o polemica religioasa pe aici, dar eu asta stiu din ce cercetari am facut cu privire la Viata lui Isus, si a Mariei Magdalena. Un motiv important ptr care Isus nu a fost acceptat de farisei si toti preotii acelei perioade, este ptr ca el predica egalitatea dintre femeie si barbat sub forma de statut social. Si mai ales puritatea ei si ajutorul pe care il da barbatului din punct de vedere spiritual in ceea ce priveste uniunea erotica dintre barbat si femeie. Isus era nazarinean, si Maria la fel, iar cultura lor respecta si inca urma o traditie veche a preotiei feminine pe tema de sexualitate. Maria Magdalena a fost o preoteasa in acest sens, si a fost ajutorul lui Isus. De aceea Maria Magdalena a fost considerata adultera. Eu cam asta am aflat printre altele… Ar mai fi multe de povestit, dar ne departam prea mult de la subiect. Cert este ca apreciez articolul tau… Sunt de acord cu tine, cu doar o precizare, cred ca Isus ajungea sa-i ierte si pe acesti ipocriti, doar daca, bineinteles,, isi cereau iertare in mod sincer. Dar mai rar sa vezi un om atat de plin de ego sa faca un gest de smerenie atat de pur ca acela de a-ti cere iertare… Fain oricum, multumesc.<3

    • @Fata Verde: Acuma știii cum e, o fi având si cei din vremea lui Isus greșelile lor, atât farisesii cât si apostolii, însă nici noi nu suntem mai buni ca ei. Vorba aia, hai sa fim îngăduitori, că nici noi nu suntem usi de biserică. :))

  2. „Dacă aude cineva cuvintele Mele şi nu le păzeşte, nu Eu îl judec, căci Eu n-am venit să judec lumea, ci să mântuiesc lumea.” (Ioan 12:47)

    De aceea nu-i judeca, pentru ca nu este judecator, ci este Mantuitor. Va fi si Judecator, dar astazi inca nu este Judecator, ci Mantuitor. Cand va fi Judecator, nu va mai fi Mantuitor. Dar ASTAZI El este MANTUITOR, de aceea S-a comportat exact ca un… Mantuitor. Cand va fi Judecator, se va comporta exact ca un Judecator, dar nu ca cei din lumea noastra corupta, ci cu dreptate absoluta, El fiind reperul acelei dreptati. Si El, reperul, Si-a exprimat opinia despre minciuna, despre furt, despre adulter, despre pacat nu in mod general, ci in mod concret. Tot El a spus odinioara ca plata pacatului este moartea.

    Insa astazi puteti avea un folos personal si pentru totdeauna din afirmatia Lui ca a venit sa mantuiasca „lumea”, pentru ca oricine crede sa nu piara, ci sa aiba viata eterna – dupa cum spune si la Ioan 3.16. Rugati-L pe Domnul Isus sa va ajute in aceasta.

  3. Felicitări pentru articol! Dar conţine o greşeală. Biblia nu menţionează că Maria Magdalena era să fie omorâtă cu pietre şi nici că a fost o femeie de moravuri uşoare (deşi aici părerile sunt împărţite).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s