Filosofia ZEN şi spălatul vaselor

Uneori se adună multe vase în chiuvetă
şi nimeni nu are chef să le spele, cu atât mai puţin eu.

Chiar mă gândesc cu groază uneori la cât de multe s-au adunat
şi cum n-am niciun chef să mă apuc să le spăl…
…pentru ca sunt multe, îmi ia mult şi mă plictisesc
şi e mult de lucru cu ele…  etc. etc.

Aşa ar spune un om care trăieşte în mintea sa, ca mine de exemplu,
care analizează mai mult decât face şi gândeşte mai mult decât trăieşte,
care investeşte mai multă energie în chestiunile „despre viaţă” decât în viaţa înseşi.

În schimb un om care trăieşte în prezent, care este în AICI şi ACUM,
realizează că întotdeauna există un sigur vas de spălat, niciodată mai multe.

Pentru că în momentul prezent se poate spăla un singur vas odată,
şi apoi alt vas, dar care va fi tot singurul vas care se va putea spăla în acel moment…

…astfel că indiferent de cât de plina ar fi chiuveta,
omul care trăieşte în prezent are întotdeauna un sigur vas de spalat,
şi anume cel pe care-l spală în acel moment.
___________________________________________

Şi oricât de multe sunt de făcut într-o zi,
în momentul prezent există întotdeauna un singur lucru de făcut,
şi anume chiar lucrul pe care-l faci.

vase

12 gânduri despre „Filosofia ZEN şi spălatul vaselor

Lasă un răspuns

