Urechile imi aud, dar eu nu aud

Cum de nu mi-am auzit respirația pana acum ?

De ce nu am auzit-o toată ziua desi am respirat incontinuu ?

Cum a ajuns fluxul continuu al gândurilor
să fie mai important decat percepția realitatii ?

Cum a ajuns iluzia să fie mai importantă decât realitatea ?

De ce am creat un zid de gânduri intre mine si realitate ?

De ce sunt mai obisnuit să gândesc decât să nu gândesc ?

De ce aleg gândul in loc sa aleg perceptia ?

De ce mi-e atât de usor sa interpretez realitatea si să alunec astfel in fluxul gandurilor, cand as putea fi non-interpretativ si prezent ?

De ce e mai important sa gândesc decat sa fiu prezent ?

De ce a ajuns importantă interpretarea realităţii decât prezența ?

Ieri imi povestea un prieten boxeor ca acolo in ring
o singură fractiune de non prezență inseamna un pumn incasat în cap.

Cel mai mic gând despre „cum sa lovesc”
inseamna a-ti pune în pericol maxilarul.

Un singur gând despre box, iti face inaccesibil boxul propriu zis.

Acolo in ring, imi povestea, efectiv nu-ți permiți să nu fii prezent.

Nu-ți permiți o secunda de non-prezenţă sau intepretare mentala,
decât dacă esti masochist şi îţi place să iei bătaie.

Singura șansă in ring e prezența… atentia, mintea goală, lipsa orcarui gând.

Ori in ring, ori in viață…luăm incontinuu pumni direct în muian
până în momentul in care AI FI PREZENT nu mai este o opţiune,
ci o necesitate.

Prezența devine in ultimă instanță sinonimă cu viața.

Viața ne cheamă la asta in continuu, însă o face in stilul unui antrenor de box.

6 gânduri despre „Urechile imi aud, dar eu nu aud

  1. Pingback: Recomandarea de vineri | Dor De Dragoste

  2. S-au facut studii in acest sens si la jucatorii de baseball. Nu poti lovi mingea si sa gandesti in acelasi timp..Gandul este defazat cu o jumatate de secunda fatza de realitate. Gandul nu este niciodata in momentul prezent. Esti cel putin cu o jumatate de secunda in urma mingii daca reactionezi cu gandul. Daca vrei sa fi fericit cu adevarat trebuie sa privesti in Realitate.In Buddhism se stie de mii de ani ca toata nefericirea provine dintr-un singur motiv,si acesta este: centrarea in sine(ego). Iar Buddha a spus ca toate grijile sinelui (ego) pot fi catalogate in opt lucruri. Cele opt griji zilnice sunt: lauda/vina, pierdere/castig, placere/durere si faima/rusine. Tot ceea ce te face sa te simti injositor sau inaltator,se afla in aceasta categorie. Atunci cand esti ingrijorat indiferent de motiv,atunci operezi din acel sine (ego) centrat. Deci atunci cand percepti lumea prin gandur,tu nu te afli in realitate,ci intr-un univers care se invarte in jurul acelor opt lucruri. …Si in acest mod, reactionezi dupa felul in care te afecteaza. „Am cadtigat ceva,am pierdut ceva” -Totul se rezuma la asta. Iar fericirea ta se inalta sau cade,depinde daca e placere sau durere. Buddha a vazut aceasta roata si a spus ca daca esti prin in ea, esti pierdut,deoarece dupa una urmeaza cealalta. Poti sa obtii cata placere vrei,durerea este pe aproape. Poti sa obtii foarte multe laude care te vor duce in varf,dar la un moment dat,,vei fi invinuit/rusinat de ceva. Toate acestea iti vor afecta fericirea atata timp cat operezi prin acel sine(ego)centrat.,atata timp cat te vezi pe tine ca fiind acea colectie de ganduri.Trebuie sa te muti in Prezent, daca vrei sa fi cu adevarat fericit. Si s-a descoperit un truc nou. Cum stii daca esti in momentul prezent ? Cum sti ca nu percepi prin acel sine (ego) centrat ? S-a descoperit ca daca poti sa-ti auzi respiratia,atunci esti in prezent.. Daca esti in ganduri,nu-ti poti auzi respiratia,deoarece respiratia este cu cel putin o jumatate de secunda inaintea gandului,inainte ca constienta normala/obisnuita sa apara,.Deci oricand crezi ca esti nefericit,indreapta-ti atentia spre respiratie,las-o sa se indrepte inapoi in momentul prezent,si in acest fel,te vei simti deconectat de toate acele lucruri care te fac nefericit. Iar placerea naturala doar de a fi in viata si a fi aici, va fi cu tine.

Lasă un răspuns

